Nová epizoda

Do smrti dobrý, aneb skutečné příběhy z domácího hospice #04

Martina Neradová o telefundraisingu

Martina se v Amnesty International ČR vypracovala na koordinátorku péče o dárce. Nyní působí na volné noze jako konzultantka telefundraisingu.

Poslouchejte nás na

O epizodě

S Martinou Neradovou si povídáme o telefundraisingu. O tom, jaké je jeho místo ve fundraisingovém mixu neziskovky a také o tom, jak ho dělat lidsky a s úsměvem. Komunikace s dárcem přes telefon totiž může být příjemným rozhovorem pro obě strany. Pojďte na to s námi chytře. Jak? Za telefon posaďte motivované kolegy (callery), nabrífujte je, poskytněte jim odpovídající nástroje (ne, excelovou tabulku s telefonními čísly tím vážně nemyslíme). Věnujte jim maximum pozornosti, jsou totiž hlasem vaší organizace. A především, pusťte si tuto epizodu podcastu, dozvíte se více:-)

Proč je to důležité: Telefundraising přímou cestou k dárci. V několika málo minutách dostáváte šanci říct si o dar a vyslechnout si okamžitou zpětnou vazbu. Dobře připravený telefonát může být jedním z vašich nejkonverznějších fundraisingových nástrojů.

Kdo je Martina Neradová: Začínala v Amnesty International ČR. Nejprve s peticí v ruce oslovovala v Praze kolemjdoucí, poté se přesunula za telefonní sluchátko do role callerky, aby svou cestu organizací završila  na pozici koordinátorky péče o dárce. Postupem času si vypracovala svůj autentický systém práce. Z něj aktuálně těží na volné noze, mimo jiné právě jako konzultantka telefundraisingu.

Dozvíte se

  • Jaký je pohled českých neziskovek na telefundraising.
  • Jak pracovat s telefundraisery, tzv. callery, aby byli motivovaní.
  • Jaké nástroje potřebujete na rozjezd telefundraisingu v organizaci.
  • Jak hovořit s dárci po telefonu lidsky a s úměvem.

Telefundraising

Nebojte se říct o dar. Ani po telefonu. To je základní motto našeho dnešního hosta, Martiny Neradové.  V českém nezisku (a nejen v něm) jsou podle Martiny zcela běžné obavy z tohoto způsobu komunikace. Neziskovky si myslí, že své podporovatele budou obtěžovat. Opak však může být pravdou. Pokud budete autentičtí a k hovoru přistoupíte uvolněně a s úsměvem, vykouzlíte ho i na druhé straně. Hovory podle Martiny bývají příjemné, kontaktujete totiž lidi, kterým se líbí práce jejich organizace. Jinak to ani nejde, dle evropské legislativy není možné navolávat neznámá čísla, brát tak musíte ze svých databází podporovatelů, (potenciálních) dárců. Jedním z nejčastějších důvodů, proč voláte, může být konverze na pravidelného dárce. Není ale od věci zavolat jednou za čas i „jen tak“ s pouhým poděkováním. Zkuste to sami. Uvidíte, jaké emoce tím vyvoláte.

Další epizody