Martina se v Amnesty International ČR vypracovala na koordinátorku péče o dárce. Nyní působí na volné noze jako konzultantka telefundraisingu.
Téma: Fundraising, Oblíbené, Příklady dobré praxe
S Martinou Neradovou si povídáme o telefundraisingu. O tom, jaké je jeho místo ve fundraisingovém mixu neziskovky a také o tom, jak ho dělat lidsky a s úsměvem. Komunikace s dárcem přes telefon totiž může být příjemným rozhovorem pro obě strany. Pojďte na to s námi chytře. Jak? Za telefon posaďte motivované kolegy (callery), nabrífujte je, poskytněte jim odpovídající nástroje (ne, excelovou tabulku s telefonními čísly tím vážně nemyslíme). Věnujte jim maximum pozornosti, jsou totiž hlasem vaší organizace. A především, pusťte si tuto epizodu podcastu, dozvíte se více:-)
Proč je to důležité: Telefundraising přímou cestou k dárci. V několika málo minutách dostáváte šanci říct si o dar a vyslechnout si okamžitou zpětnou vazbu. Dobře připravený telefonát může být jedním z vašich nejkonverznějších fundraisingových nástrojů.
Kdo je Martina Neradová: Začínala v Amnesty International ČR. Nejprve s peticí v ruce oslovovala v Praze kolemjdoucí, poté se přesunula za telefonní sluchátko do role callerky, aby svou cestu organizací završila na pozici koordinátorky péče o dárce. Postupem času si vypracovala svůj autentický systém práce. Z něj aktuálně těží na volné noze, mimo jiné právě jako konzultantka telefundraisingu.
Nebojte se říct o dar. Ani po telefonu. To je základní motto našeho dnešního hosta, Martiny Neradové. V českém nezisku (a nejen v něm) jsou podle Martiny zcela běžné obavy z tohoto způsobu komunikace. Neziskovky si myslí, že své podporovatele budou obtěžovat. Opak však může být pravdou. Pokud budete autentičtí a k hovoru přistoupíte uvolněně a s úsměvem, vykouzlíte ho i na druhé straně. Hovory podle Martiny bývají příjemné, kontaktujete totiž lidi, kterým se líbí práce jejich organizace. Jinak to ani nejde, dle evropské legislativy není možné navolávat neznámá čísla, brát tak musíte ze svých databází podporovatelů, (potenciálních) dárců. Jedním z nejčastějších důvodů, proč voláte, může být konverze na pravidelného dárce. Není ale od věci zavolat jednou za čas i „jen tak“ s pouhým poděkováním. Zkuste to sami. Uvidíte, jaké emoce tím vyvoláte.