Nová epizoda

Eda Marček o leadershipu jako klíčové dovednosti fundraisera

Jana Havlenová o budování fundraisingu na zelené louce

Jana Havlenová je bývalá dlouholetá vedoucí oddělení PR a fundraisingu v Sue Ryder, nyní konzultantka na volné noze.

Poslouchejte nás na

O epizodě

Natáčení druhého dílu našeho miniseriálu rozhovorů s osobnostmi českého fundraisingu se zcela neplánovaně protáhlo. Stopáž je vydatnější, než obvykle. A je to dobře, protože náš host má zkušeností na rozdávání. Jana Havlenová strávila neuvěřitelných dvanáct let a devět měsíců ve fundraisingu organizace Sue Ryder. Ještě před tím zde však krátce působila jako dobrovolnice. Za tu dobu se vypracovala do nejužšího vedení a hlavně vytvořila fungující fundraisingové soukolí de facto na zelené louce.

Své zkušenosti Jana nyní promítá do své práce lektora na volné noze. Až si tuto epizodu pustíte, uslyšíte velké množství postřehů na téma, jak budovat a rozvíjet. Nezapomeneme však ani na ty, kteří jsou v organizaci na fundrasing sami a mají možnosti omezené.

Bavíme se o strategiích a vizích, o tom, kde brát inspiraci, jak pracovat s lidmi (ať už se svým šéfem nebo se svým týmem). Řešíme, jak postavit funkční tým a kde jsou klíčové okamžiky při práci s lidmi. Ve druhé půlce probíráme práci s dárci. Přidáme několik praktických rad, jak si říct o dar s grácií profesionála. Na závěr se zamýšlíme nad tím, co chybí neziskovkám v Česku a na co by se měly v nadcházející dekádě zaměřit.

Je toho opravdu hodně, vřele však doporučujeme poslouchat až do konce. Příjemný poslech!

Dozvíte se

  • Jak vybudovat funkční fundraisingové oddělení "na zelené louce".
  • Jak na fundraising, když jste na to v organizaci sám.
  • Jak na strategie, vize a cíle... aby nezůstaly ležet v šuplíku.
  • Jak pracovat s různými skupinami dárců.
  • Kde neustále brát inspiraci.

Sám voják v poli? Nezoufejte!

Během rozhovoru jsme rozebrali fungování úspěšného fundraisingového soukolí prakticky do posledního kolečka či šroubku, chcete-li. Co ale dělat, když tím jediným kolečkem ve fundraisingovém soukolí jste vy? Jana Havlenová doporučuje… Stanovte si priority a buďte maximálně efektivní. Lehce se to řekne? Chápeme. Kdo ale v práci pronásleduje desítky zajíců, nechytí zpravidla ani jednoho. Jednou z priorit by mělo být PR. Pokud nebude vaše organizace vidět, půjde fundraising ztuha. Najděte si v organizaci spojence, který je vám profesně blízko (může to být třeba ekonom) a je ochoten s vámi sdílet, pomoci vám. Ptejte se na témata související s aktivitami organizace a jejím dopadem. Pokud nebudete znát odpovědi na otázky, těžko uspějete při rozhovorech se zvídavými dárci. A na závěr, nebojte si říct o školení nebo o služby lektora, kouče nebo mentora (a nebo alespoň poslouchejte náš podcast:). Udělejte si na to čas. Jakýkoliv zdroj inspirace vás naplní vědomostmi a chutí do další práce.

Další epizody