Nová epizoda

Eda Marček o leadershipu jako klíčové dovednosti fundraisera

Lukáš Hejna o online fundraisingu a čtvrtmiliardě pro Moravu

Lukáš Hejna je fundraiser Nadace Via, vede fundraisingový tým, podílí se na vedení organizace a čas od času i konzultuje. S týmem vybrali téměr čtvrt miliardy na pomoc zpustošené jižní Moravě.

Poslouchejte nás na

O epizodě

V pořadí devatenáctá epizoda podcastu je věnována online & emergency fundraisingu. Povídání o online jsme s Lukášem Hejnou z Nadace Via plánovali už delší čas. V červnu se nám omluvil s tím, že ho čeká dobročinná aukce na Žofíně a tudíž kupa práce. To ještě netušil, co se stane vzápětí. Tornádo, které zpustošilo vesnice na jižní Moravě spustilo obrovskou vlnu solidarity. Nadace Via zareagovala okamžitě. Během několika desítek hodin na nadací provozovaném portálu darujme.cz na účtu pro Moravu svítila částka několika desítek milionů a to ještě nebyl konec. V den zveřejnění této epizody jsme na 235.7 mil. Kč. Sen nebo noční můra každého fundraisera? Poslechněte si sami, co nám k tomu Lukáš řekl. Kolik hodin spal, kolik lidí se na zprocesování pomoci podílelo, jak se na to dívá s odstupem času… Vše se dozvíte v druhé půli podcastu.

První půlka je o něco klidnější:) Seznámíte se s Lukášovým pohledem na online fundraising a nejen na něj. Došli jsme k tomu, že fundraising je jen jeden a že synergie všech kanálů je nejen žádoucí, ale i nutná. Jedna pozitivní zpráva na závěr: v online nemusí být vždy vše nadupané, občas i punkový přístup úspěchy slaví.

Dozvíte se

  • Jak růst online komunikace ovlivní fundraising a vytlačí jednou ostatní formy komunikace?
  • Co je důležité, když chci dělat online fundraising, jaké jsou jeho základní pilíře?
  • Je nutné mít vše strategicky promyšlené nebo se mohu občas pustit střemhlav? A za jakých podmínek?
  • Existují lepší a horší témata pro fundraising online?
  • Jak se Lukáš dívá na synergii fundraisingových kanálů. Jak moc je důležitá?
  • Jak probíhala úspěšná sbírka Nadace Via na pomoc tornádem zasažené Moravě?
  • Co bylo zásadní pro ustání tak extrémního přívalu dárců a finančních prostředků.

Emergency fundraising

Lukáš Hejna emergency fundraising sbírky pro Moravu popsal v několika základních zásadních bodech. Prvním je uvědomění si, že vybrat prostředky je věc jedna, zodpovědně je rozdělit věc druhá a možná ještě zásadnější. Klíčová je komunikace a koordinace s dalšími organizacemi, které pomáhají. Dále pak komunikace směrem do postiženého místa, ale i komunikace s dárci (poděkování a poskytování informací), kterých je najednou extrémní množství. Pro organizaci jsou to obrovské nárazy, které musí v krátké době co nejlépe odbavit. V krizových okamžicích je samozřejmě podstatná rychlost, s jakou vše odbavujete. Jak komunikaci, tak distribuci pomoci. Aby to vše mohlo fungovat, je potřeba přijmout řadu krizových opatřeních, protože váš tým pravděpodobně nebude připraven a vaše systémy rovněž ne. Je potřeba maximálního nasazení. Pro informace z první ruky si pusťte náš podcast s Lukášem Hejnou:)

Další epizody